تعداد بازدید : 461 - تاریخ خبر : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 11:10  
ارکان کنگره و سخن رئیس

چهارمین کنگره همگرایی در علوم غدد با تاکید بر پیشبرد مسیر علمی کشور از طریق همگرایی دانش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دکتر باقر لاریجانی، رئیس کنگره همگرایی در علوم غدد در جلسه هماهنگی کمیته اجرایی کنگره گفت: تلاش ما در پژوهشگاه این بوده است که از طریق همگرایی زمینه های مختلف علمی بتوانیم تحقیقاتی را انجام دهیم که منجر به تشخیص، کنترل و ارائه خدمات بهتر به بیماران شود.

ایشان گردآوری هدفمند حوزه های مختلف همچون پزشکی فردی، بیوسنسورها، میکروبیوم، متابولومیکس و ژنومیکس، سلول درمانی، پزشکی بازساختی، ژنتیک، مدل سازی و ... را در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به نوعی مثال عملی این همگرایی خواند.

دکتر لاریجانی  افزود: به دنبال برگزاری موفق کنگره همگرایی در علوم غدددر سال های گذشته، امسال نیز میزبان دانشمندان و پژوهشگران عرصه های مختلف خواهیم بود. فضایی که به نظر می رسد با حذف و کم رنگ کردن مرزهای بین دانشی توانمندی های مختلف از عرصه های گوناگون علوم پزشکی را کنار هم گردآوری نموده به این امید که با تبادل آرا، اندیشه ها و تجربیات، ایده ها و راهکارهای نوینی به منظور حل چالش های حوزه سلامت شکل گیرد.

دکتر لاریجانی ابراز امیدواری کرد: این سمینار بتواند قدمی برای ارتباط هر چه بیشتر زمینه های مختلف علمی در کشور  باشد و ذهن های ما را به سمت همگرایی علوم در رفع نیازهای جامعه سوق دهد.

رئیس چهارمین کنگره همگرایی در علوم غدد  با اشاره به حضور و همکاری دانشمندان و اساتید مدعو در تراز جهانی از کشور های مختلف و رشته های علمی  متنوع در این کنگره افزود: هماهنگی و همکاری بین رشته های مختلف علوم پزشکی  یک ضرورت است  که موجب ارتقای سلامت و بهبود ارائه خدمت به بیماران می شود.

ارکان کنگره: